سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ |۱۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 20, 2024
اربعین

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) بر لزوم قدردانی از میزبانی کریمانه ملت عراق از زائران اربعین حسینی به خصوص با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه تأکید کرد.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که به لطف الهی سال به سال بر شور و شعور محبان سیدالشهدا(ع) در پدیده عظیم و بی نظیر پیاده روی اربعین حسینی افزوده می شود، اظهار داشت: بی شک زیارت اربعین جزو مهم ترین شعائر دینی ماست که تأثیراتش فراتر از دین و مذهب، دارای ابعاد گسترده بین المللی است و نیاز است که در این باره محققان و پژوهشگران بیش از پیش به تحلیل و بررسی دقیق بپردازند.

وی افزود: به تعبیر بزرگان ما زیارت اربعین، رمز جاودانه شدن نهضت حسینی است و چه خوب و لازم است که در این زمینه نباید از اهمیت و ضرورت کارهای فرهنگی و تبلیغی آن هم با چاشنی بهره گیری درست و بجا از ابزار هنر و رسانه غافل شویم.

وی همچنین گفت: به تعبیر رسای مقام معظم رهبری، اربعین و پیاده روی میلیونی آن نشانه ای از اتحاد و عظمت جهان اسلام است که در عین حال نشانه اوج‌گیری تفکر مبارزه با بهره گیری از مکتب و نهضت عاشورای حسینی است.

این مدرس دانشگاه در ادامه با اشاره به کرامت و بزرگواری ملت عراق در پذیرایی از زوار اربعین حسینی به خصوص زائران ایرانی بیان داشت: بزرگواری حداکثری مردم عراق در میزبانی این رویداد ثابت می کند که ریشه های علاقه دو ملت ایران و عراق بسیار مستحکم تر از آن است که دشمنان و فتنه گران بخواهند آن را تضعیف کنند.

وی افزود: بر این اساس انتظار می رود که از این میزبانی بی نظیر و کریمانه ملت عراق با بهره گیری از ابزار هنر و رسانه به شکل شایسته ای قدردانی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha